Archief

Are you being surfed in het Spaans of Portugees?

Naast het schrijven en redigeren van webteksten biedt AYBS-webcontent diverse diensten die in het verlengde daarvan liggen: teksten maken voor brochures, folders en zelfs een heel handboek aan werkinstructies heb ik geschreven. Ook een vakkundige vertaling van teksten hoort bij de service, in de volgende variaties:

  • Nederlands – Engels
  • Engels – Nederlands
  • Duits – Nederlands
  • Spaans – Nederlands

Vanaf oktober 2013 kan AYBS-webcontent door samenwerking met een ervaren vertaler, een native speaker van Spaans én Portugees, haar vertaaldiensten uitbreiden met:

  • Nederlands – Spaans
  • Spaans – Nederlands
  • Nederlands – Portugees
  • Portugees – Nederlands

We hanteren dezelfde tarieven als tot nu toe, dus € 35 per uur, ex. BTW.

Are you being surfed?
Are you being surfed?

Neem hier contact met ons op en we gaan direct met uw (web) tekst aan de slag.

 

To be surfed, or not to be surfed..

Aan de hand van deze literaire parafrase heb ik ondernemers en bestuurders in ‘t Gooi en omstreken de afgelopen maanden een praktische vraag voorgelegd: Word je als onderneming, instelling of vereniging wel gevonden op internet? Dat leverde zinvolle gesprekken op over hoe hun website oogt, wat de tekst overbrengt als digitaal uithangbord en wat gedaan kan worden om er ook een marketing tool van te maken.

Impliciet stelt dit vervormde citaat uit Hamlet natuurlijk ook een filosofische vraag. Want als je niet gevonden wordt op internet, of mensen afstoot door je presentatie, dan besta je niet voor je beoogde publiek. Er staat dus wel degelijk: To be, or not to be.

Search Engine Optimization
SEO is het toverwoord als het om vindbaarheid gaat. Search Engine Optimization, ofwel, hoe zet je de zoekmachines van het web, zoals Google en Yahoo, optimaal aan het werk om surfers uit jouw doelgroep naar je site en producten te krijgen. Enter the Matrix, denk ik bij mezelf als ik me een beeld probeer te vormen van de cyberbots die alle websites afstruinen. Nog minutieuzer dan PRISM brengen ze al onze uitingen en informatie in kaart om ze binnen fracties van seconden aan de zoekende surfer ter beschikking te stellen. Door gebruik van de juiste sleutelwoorden in de tekst en in de sub tekst (tags) met nog een paar redactionele verbeteringen zal jouw website hoger scoren in de zoekresultaten en dus eerder en vaker opgemerkt worden.

Keywords
SEO is echter niet het wondermiddel dat alles oplost. Nu steeds meer websites dezelfde keywords en tags gebruiken, zullen zoekmachines op basis van andere indicatoren hun resultaten ordenen. Bovendien ben je er nog niet wanneer je website gevonden wordt. De surfer is na één oogopslag al weer vertrokken als de tekst die hij aantreft exact eender is als dat wat hij op vergelijkbare sites aantreft: heb ik al gezien, niet interessant, click, weg. De onvermijdelijkheid hiervan is te zien aan de volgende schrijfopdracht: maak een wervende tekst van 50 woorden over…. met daarin de volgende tien keywords…. Het maakt niet uit welk onderwerp en welke sleutelwoorden je invult, de variaties in de resulterende teksten kunnen niet groot zijn.

Read Experience Optimization
De leesbeleving van de zoekende klant blijkt minstens zo belangrijk te zijn als de vindbaarheid van je site. Een pakkende en stijlvolle tekst zal de snelle surfer aangrijpen, en hem kunnen verleiden om te blijven en de inhoud tot zich te nemen. Zo brengt een goed webtekstbureau naast SEO een dosis Shakespeare in de web-teksten aan, door standaardtaal te vermijden en gebruik te maken van verschillende stijlvormen, beeldende

Are you being surfed?
Are you being surfed?

vergelijkingen en pakkende metaforen. Wanneer de copywriter zeg maar REO teksten (Read Experience Optimization) voor zijn opdrachtgevers schrijft is hij niet aan het tekstverwerken, maar zit gepassioneerd te schrijven voor resultaat. Daar wordt een schrijver blij van, maar ook zijn opdrachtgever, én diens klanten. Zoals een hoofd communicatie recent reageerde: ‘Wat een leuk artikel zeg! Super! We gaan het op de website plaatsen. En ik denk ook in het e-news komende maand. Bedankt!’ Kijk, dan zijn we kunstzinnig en ondernemend bezig.

André Verkaik
Schrijver en redacteur,
www.areyoubeingsurfed.nl en www.datrodespul.nl
http://www.tgooiintobusiness.nu/columns/to-be-surfed-or-not-to-be-surfed-.html

Geef een reactie

Ingelogd als André VerkaikUitloggen?

..and lift-off for AYBS-webcontent

lift-off1De parameters staan als een rots en de tarieven zijn scherp. Sinds vandaag staan ze onder het kopje tarieven op www.areyoubeingsurfed.nl en kan iedere webmaster zich op zijn of haar bol krabben en zich afvragen: waarom doe ik het nog zelf als AYBS-webcontent het goedkoper, sneller en beter kan?

  • Goedkoper: vergelijk de prijzen maar met elk ander tekstbureau, al dan niet gespecialiseerd op webcontent. Stel, je bent het hardwerkende schoolhoofd dat, om geld te besparen, de website van de basisschool zelf van teksten voorziet. Maar hoeveel kost je zelf per uur? Dit geldt natuurlijk ook voor de secretaris van een vereniging en de dure communicatie medewerker van een ontwikkelingsorganisatie.
  • Sneller: wat had je in de tijd die je zelf aan redigeren en schrijven hebt besteed ook kunnen doen? Want als AYBS goedkoper werkt en op tijd levert kan je bedrijf dubbel besparen, op de prijs en op de tijd die jij of je medewerker overhoudt om al de andere projecten op te pakken die op voltooiing wachten.
  • Beter: AYBS werkt volgens de laatste trends in webredactie. Slechts een fractie van de webmasters heeft specialistisch geschoolde contentmanagers tot hun beschikking. Wie ze wel heeft is duur uit. De speciale expertise die AYBS biedt, een literair oog om de teksten op je website optimaal leesbaar te maken, hoort niet bij de service welke de algemene webredacteur zal bieden. Deze is er immers op gericht zo veel mogelijk keywords in een pagina te verwerken, wat leidt tot bomvolle teksten die op elke website het zelfde vertellen.

Kies AYBS voor je webcontent

AYBS-webcontent logo
AYBS-webcontent logo

Als je niet helemaal vast zit aan een wurgcontract bij een hostingservice maar nog zelf kunt bepalen wat er op je site komt, kies dan voor de betaalbare, professionele service van AYBS-webcontent. Neem contact met me op via info@areyoubeingsurfed.nl en ik kom snel bij je terug met een passend voorstel.

De nieuwe webredacteur,

André

Geef een reactie

Ingelogd als André VerkaikUitloggen?

Countdown 1: Areyoubeingsurfed presenteert AYBS-webcontent

De countdown komt ten einde en de take-off is in zicht. In de afgelopen vijf blogs op areyoubeingsurfed.nl is een ijzersterk concept ontstaan voor het nieuwe AYBS-webcontent bureau dat tekst en redactie voor je site biedt volgens de onderstaande formule:

  • State of the art webediting service
  • Optimale vindbaarheid van je website door de SEO (search-engine-optimalisatie) methodiek
  • Optimaal leesbare teksten door artistieke aandacht voor literaire stijl
  • Betaalbare service met tarieven onder de marktprijs
  • Speciaal lage tarieven voor non-profit en not-for-profit organisaties

De tarieven staan per 26 februari op deze website en zijn messcherp. Vanaf die datum zullen al geleverde en nieuw te voltooien projecten op de website verschijnen zodat je ziet wat je krijgt (Wysiwyg).

Neem contact met me op, stuur je verzoek, onderwerp, of te redigeren tekst vrijblijvend naar info@areyoubeingsurfed.nl en je zult binnen 24 uur een voorstel terug ontvangen.

De nieuwe webredacteur,

André

Countdown 2: Art for art sake…

 

Een bureau dat teksten schrijft en redigeert voor websites doet dit volgens destate of the art in web-editing. Areyoubeingsurfed onderscheidt zich van de meeste webredacteuren door aan schrijfstijl net zo veel aandacht te besteden als aan tekstformat. Waardoor surfers niet alleen naar je site worden getrokken, maar ook willen blijven om de inhoud tot zich te nemen.

Een webtekst is, in vergelijk met een off-line document, meer gestroomlijnd om optimale leesbaarheid te bieden aan de snel lezende surfer.Dit wordt bereikt door:

  • Een ‘vette‘ inleiding, die alles zegt.
  • De hoofdpunten in overzichtelijk bullets weergegeven.
  • De omgekeerde structuur zodat gelijk duidelijk is wat er wordt aangeboden.
  • en nog meer..

Met zorg gekozen categorieën en tags aan de achterkant van de tekst resulteren in maximale vindbaarheid van je webtekst. De surfers uit je doelgroep zullen via zoekmachines naar jouw website geleid worden.

De kunst van het schrijven

Maar als die tekst meer van hetzelfde is als wat men overal leest, zal de surfer snel uitschakelen en zijn reis over het web vervolgen. Stijl is waarin de teksten van areyoubeingsurfed.nl zich willen onderscheiden. Dit gebeurd o.a. door:

  • pakkende beeldspraken
  • mooie vergelijkingen
  • heldere metaforen
  • doordachte en creatieve woordkeuze

Want een tekst zonder beeldspraak is als een huis zonder ramen. Je raakt er op uitgekeken. Kijk, het werkt!

Art for art sake, money for God sake 

Er moet natuurlijk ook geld verdiend worden. En dat doet areyoubeingsurfed.nl het liefst door haar diensten beschikbaar te maken voor de non-profit en not-for-profit sector. Ontwikkelingswerk, vrijwilligersorganisaties, scholen, kerken, stichtingen en verenigingen voor kunst, cultuur en sport. En dat doen we door onder in de markt te gaan zitten met betaalbare tarieven. Die tarieven worden bekend  als de countdown stopt bij nul en dit tekstbureau officieel van start gaat. Maar je bent van harte uitgenodigd om nu al te reageren op deze blog, of je vragen te stellen via info@areyoubeingsurfed.nl

De nieuwe webredacteur,

André

Countdown 3: Contént met je content

Je bent pas tevreden met de inhoud van je website als deze je beoogde surfers aantrekt en vasthoudt. En dat is waar “Are you being surfed?” je mee kan helpen.

Niemand heeft een website om in z’n eentje van te genieten. Dit medium leent zich uitermate om met jouw doelgroep te communiceren, reacties uit te lokken, misschien een product aan te bieden. Daarom zal de site helderheid en klantvriendelijkheid uit moeten stralen. Want de surfer heeft veel opties en wil snel kunnen beslissen of jij biedt wat hij/zij zoekt.

What you see is what you get?

Deze website gaat een archief van tips en tools bieden dat je helpt om je tekst zo aantrekkelijk mogelijk te maken, zowel voor het oog van de surfer als achter de tekst, waar de speurneuzen van de zoekmachines jouw content opmerken en aan je beoogde publiek aanbieden. Natuurlijk willen we die teksten graag voor je schrijven of verbeteren als je er zelf even niet uitkomt.

Website in wording

De countdown gaat door. Ondertussen wordt er achter de schermen gewerkt aan efficiënte en heldere functies zodat je weet wat er te kiezen valt voor een redelijke prijs.

De nieuwe webredacteur,

André

Countdown 4: Less is More

Jij kunt met minder tekst meer bereiken voor jouw website. Door het verwijderen van overbodige tekst en het stileren van de kern die overblijft zullen meer surfers uit je doelgroep je content vinden en uitlezen.

Stel, je bent de ijverige secretaris van een badmintonvereniging. En een van je bestuursleden heeft een drie kantjes lang verslag ingeleverd van het laatste toernooi en de daaropvolgende barbecue.  Het is je duidelijk dat het een veel te lang verhaal is, het zal door slechts enkelen uitgelezen worden. Maar wat kan er uit? Het hangt aan elkaar van verwijzingen naar prominente leden die graag hun naam zien verschijnen. Hoe voorkom je dat je het enthousiaste bestuurslid op de tenen trapt die vervolgens nooit meer iets schrijft voor je website?

“Herschrijf het artikel waarbij je de helft minder woorden overhoud.”

Dat is een standaard oefening in elke webredactiecursus. Het is verbazend hoe veel weg gelaten kan worden zonder op de inhoud te beknibbelen. Maar blijft er nog wel een pakkend verhaal over?

Consider it done!

Beide problemen kan je oplossen door je te laten bedienen door Are you being surfed?Het toernooi wordt op basis van de ingeleverde kopij in een kort artikel, geredigeerd door een bekwame externe partij, in geuren en kleuren verteld. De tags zorgen ervoor dat collega’s secretarissen en enthousiastelingen van andere verenigingen jaloers meelezen. En in links naar pagina’s op je eigen website krijgen de vedettes en invloedrijke vrijwilligers alle aandacht die je er aan wilt besteden.

To be surfed or not to be surfed, that is the question.

De countdown gaat verder: nog drie artikelen te gaan, behangen en schilderijtjes ophangen, dan zijn we er klaar voor. Maar schroom niet om je vragen en interesse nu al kenbaar te maken door te reageren op dit bericht.

De nieuwe webredacteur,

André

Countdown 5: Aryoubeingsurfed gaat open!

Jouw website is een magneet . Een magneet kan aantrekken en afstoten. Zo moet ook je website er op ingesteld zijn om lezers aan te trekken.

Stel, je hebt een website of je beheert er een voor je vereniging of werkgever. Die moet regelmatig van verse, heldere teksten worden voorzien. Teksten die opgemerkt worden door de zoekmachines. Met inhoud die mensen vasthoudt. Maar dat is slechts een van je vele verantwoordelijkheden. Zo wordt de website een blo(g)k aan je been.

To be surfed or not to be surfed…

To be surfed or not to be surfed, that is the question!

Websites zijn er om mensen te bereiken. Daarom heb ik areyoubeingsurfed.nl ontwikkeld.  Om mensen als jou van dienst te zijn. Voor een redelijke vergoeding schrijf ik je pagina’s vol, of redigeer de teksten die je aanlevert. Ik kom als je wilt graag op bezoek om de materie waar je mee werkt te begrijpen. Of om de sfeer te proeven van jouw vereniging of bedrijf.

Ik ben gek op schrijven!

Mijn ervaring in het schrijven van proza en literaire essay combineer ik met de nieuwste ontwikkelingen in webediting. Ik stel me tot doel de snelle surfer uit je doelgroep binnen te halen, en binnen te houden door hem te tracteren op aantrekkelijke en stijlvolle teksten.

Areyoubeingsurfed.nl gaat over 5 berichtjes online.

Wanneer de laatste aanpassingen aan de website afgerond zijn volgt de officiële start. Ik zie nu al graag je reactie op dit bericht tegemoet.

De nieuwe webredacteur,

André